نکات لوازم یدکی خودرو - گل تایر

نکات لوازم یدکی خودرو + ۱۰ نکته مهم

اصل مطلب این مقاله

با توجه به هزینه های بسیار بالای لوازم یدکی خودرو توجه به اصالت و کیفیت لوازم یدکی از مهمترین مراحل خرید است.در خرید لوازم بدکی خودرو به نکاتی مانند اصالت، کیفیت و منبع تهیه توجه کنید. لوازم یدکی اصل از خرابی‌های بیشتر و هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کند، در حالی که قطعات تقلبی ممکن است به خودرو آسیب برسانند. همچنین، به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها، انتخاب بین لوازم یدکی ایرانی و خارجی اهمیت پیدا کرده است؛ لوازم یدکی ایرانی قیمت مناسب‌تری دارند و دسترسی به آن‌ها راحت‌تر است.

برای جلوگیری از خرید لوازم یدکی تقلبی، باید به چند نکته توجه کرد: استفاده از شناسه اصالت قطعات خودرو، بررسی کد UDDS، مراجعه به سامانه جامع تجارت و استفاده از اپلیکیشن دستینه از جمله روش‌های تأیید اصالت قطعات هستند. همچنین، بررسی نشان استاندارد ملی، توجه به برند تولیدکننده، بررسی ظاهر قطعه، گرفتن فاکتور از فروشنده، مقایسه قیمت و خرید از مراکز معتبر می‌تواند به تشخیص قطعات اصل از تقلبی کمک کند. در نهایت، خرید از نمایندگی‌های رسمی و درخواست مدارک و مستندات از فروشنده می‌تواند اطمینان بیشتری از اصالت قطعه به شما بدهد.

 

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در ادامه خواهید خواند

ادامه مطلب و توضیحات جامع

توجه به نکات لوازم یدکی خودرو در هنگام خرید از مهمترین مراحل یک خرید با کیفیت است. در این مقاله میخواهیم به مهمترین نکات لوازم یدکی خودرو بپردازم. با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید لوازم یدکی خودرو رابطه ‌ی مستقیمی با عملکرد خودروی شما دارد و به همین علت لوازم یدکی در هر خودرویی لازم است. به همین جهت می توان گفت که این قطعات، مهم‌ ترین بخش‌ هر خودرو محسوب می ‌شوند. خوشبختانه لوازم یدکی خودرو از تنوع بالایی برخوردار هستند و می ‌توانند در مسیرهای طولانی نیاز شما را به خوبی برآورده سازند.

البته این امر زمانی به وقوع می ‌پیوندد که شما لوازم یدکی که خریداری می ‌کنید از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. به همین دلیل می‌ توان گفت که با ارزش ترین دارایی هر خودرو، لوازم یدکی آن خودرو است. برای تهیه ‌ی لوازم یدکی ماشین نیاز است که نکاتی را رعایت کنید. پس در نتیجه برای دانستن این نکات با ما همراه شوید.

اهمیت خرید لوازم یدکی خودرو

بیشتر بخوانید: راه های طلایی برای مراقبت از لاستیک ماشین در فصل سرما

از موضوعات بسیار مهمی که نمی ‌توان آن را انکار کرد، آسیب دیدن و خرابی خودروها است. ممکن است این اتفاق حداقل یک بار در طول زندگی برای شما هم رخ داده باشد. امّا نکته ‌ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که برای برطرف نمودن آسیب وارد شده به خودرو، خرید لوازم یدکی اصل امری بسیار ضروری محسوب می‌شود.

همچنین نیاز است که در خرید آن توجه کافی داشته باشید و به کیفیت آن نیز اهمیت بدهید. چرا که با خرید لوازم یدکی بی کیفیت و نا مرغوب، علاوه بر اینکه باعث آسیب رساندن مجدد به خودرو می‌شود، باعث خرابی سایر قطعات دیگر خودرو نیز می‌ گردد. در نتیجه چیزی جز اتلاف وقت و هزینه برای شما در بر نخواهد داشت.

نکات خرید لوازم یدکی خودرو - گل تایر

لوازم یدکی خودرو ایرانی بخریم یا خارجی؟

هنگامی که عمر لوازم یدکی خودرو به پایان می‌ رسد نیاز به تعویض خواهند داشت. به دلیل اینکه بسیاری از مردم این روزها درگیر مشکلات اقتصادی هستند و همچنین به دلیل تحریم کشور، تهیه ‌ی قطعات اصل خارجی، امری بسیار دشوار است. امّا بازار محصولات چینی در ایران حسابی داغ است که این امر شامل لوازم یدکی خودرو نیز می‌ شود و شامل قطعات و محصولاتی است که برای خودروهای مختلف در نظر گرفته شده است.

 از جمله لوازم یدکی خودرو، لوازم یدکی آریو، لوازم یدکی ام ‌وی ‌ام، لوازم یدکی برلیانس، لوازم یدکی جیلی، لوازم یدکی چری، لوازم یدکی لیفان، لوازم یدکی چانگان، لوازم یدکی دانگ‌ فنگ، لوازم یدکی هایما و غیره می‌باشد. همچنین لوازم یدکی خودروهای چینی شامل قطعات مکانیکی مانند جعبه دنده، ترمز، سیستم‌ های تعلیق و سیستم ‌های الکتریکی مانند سیستم صوتی، سیستم روشنایی، تهویه و سایر اجزا است.

جالب است بدانید که شما می ‌توانید لوازم یدکی چینی را در فروشگاه‌های قطعات یدکی خودرو، نمایندگی ها، خدمات پس از فروش و فروشگاه‌های آنلاین تهیه کنید. در رابطه با لوازم یدکی ایرانی نیز بهتر است این نکته را فراموش نکنید  که این لوازم از قیمت مناسب‌ تری نسبت به لوازم یدکی خارجی برخوردار است. همچنین در ایران ، برند های معتبری در حال تولید این لوازم می ‌باشند که به آسانی می‌توانید نمونه ‌های آن را در بازار خریداری کنید.‌

نحوه تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو

ما در این مقاله قصد داریم که به شما کمک کنیم که گیر آدم ‌های کلاهبردار نیفتید و به وسیله‌ی نکته‌ هایی که به شما آموزش می‌دهیم نحوه تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو را یاد بگیرید.

شناسه اصالت قطعات خودرو به منظور جلوگیری از قاچاق و تضمین کیفیت این قطعات ایجاد شده است. تمامی واردکنندگان و تولیدکنندگان ملزم به نصب برچسب اصالت بر روی قطعات خودرو هستند. این شناسه‌ها که معمولاً بر روی بسته‌بندی یا بدنه قطعات نصب می‌شوند، امکان تأیید اصالت کالا را به خریداران می‌دهند و کالاهای فاقد این شناسه از تأییدیه ورود به بازار محروم می‌مانند.

سه روش استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو

  1. کد UDDS: برای استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو، می‌توانید از کد دستوری # ۷۷۷۷۴ استفاده کنید. با شماره‌گیری این کد از تلفن همراه خود، به سرعت می‌توانید اصالت قطعه را بررسی کنید.
  2.   آدرس سامانه جامع تجارت:  برای ثبت نام و استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو، می‌توانید به سامانه جامع تجارت به آدرس اینترنتی  www.ntsw.ir مراجعه کنید. این سامانه به شما امکان می‌دهد تا محصولات و شناسه‌ها را ثبت و مدیریت کنید.
  3. اپلیکیشن دستینه : اپلیکیشن مربوط به سامانه جامع تجارت امکان استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو و تایید آن را فراهم می‌آورد. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق دستگاه‌های موبایل خود به سرعت و به راحتی شناسه‌ها را بررسی کنند. برای استفاده از سامانه جامع تجارت، می‌توانید اپلیکیشن دستینه را دانلود کنید که برای اندروید و ویندوز موجود است.
تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو- گل تایر

نکات تکمیلی در تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو

داشتن نشان استاندارد ملی

بد نیست بدانید که سازمان ملی استاندارد به دو دسته ‌ی اساسی یعنی ایمنی و فوق ایمنی لوازم یدکی خودرو را  با توجه به میزان اهمیتی که این لوازم دارد تقسیم ‌بندی کرده است. در واقع می ‌توان چنین گفت که این نشان به نوعی تضمین ‌کننده ‌ی اصل بودن این محصول شناخته می‌شود. پس میتوانید برای تشخیص اصالت لوازم یدکی خودرو به این مورد هم توجه کنید.

توجه به برند شرکت تولیدکننده

در سراسر جهان هر شرکتی محصولات خودش را با نام برند رسمی ‌اش وارد بازار می ‌کند. چرا که داشتن نام برند اصلی شرکت علاوه بر جلب مشتری، می‌تواند تبلیغی برای شرکت نیز به حساب آید. بهتر است به این نکته توجه کنید که انواع لوازم یدکی تقلّبی و قاچاق بدون هیچ نام و نشانی وارد بازار می‌شوند. پس در نتیجه علاوه بر داشتن نشان استاندارد ملی، یکی دیگر از راه ‌های تشخیص لوازم یدکی اصل، برند شرکت تولید کننده می‌باشد.

بررسی ظاهر قطعه

انواع لوازم یدکی تقلّبی در حجم بالا، بدون کیفیت و با عجله تولید می‌شود. شما می‌توانید با بررسی کردن جزئی قطعه، متوجه بسیاری از موارد مانند وجود اصطلاحات اشتباه چاپی و عدم تقارن اجزاء شوید.

بررسی کد

بد نیست بدانید که بیش از هر چیز دیگری با پیشرفت تکنولوژی توانسته ایم محصولات اصلی را از تقلّبی تشخیص دهیم. به همین دلیل با داشتن یک بارکد خوان به آسانی می‌توان علاوه بر اینکه بسته‌ بندی محصول را اسکن کنید، محصولات تقلبی را نیز شناسایی کنید.

گرفتن فاکتور از فروشنده

نکته‌ جالب توجهی که وجود دارد این است که فروشندگانی که قصد دارند لوازم یدکی تقلّبی را بفروشند از دادن فاکتور امتناع می‌ کنند. پس حتماً در هنگام خریداری لوازم یدکی خودرو فاکتور فروش را فراموش نکنید. همچنین دقت کنید فاکتوری که بدون امضاء و مهر و تاریخ باشد هیچگونه اعتباری ندارد.

مقایسه‌ ی قیمت

اکثراً لوازم یدکی تقلّبی ارزان ‌قیمت هستند و به راحتی در دسترس هستند و همین ‌طور بدون گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌شود و این مورد یکی از مهم ‌ترین راه‌هایی است که می ‌توان لوازم یدکی تقلّبی را از اصلی تشخیص داد.

خرید از مراکز و سایت‌های معتبر

به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای خرید لوازم یدکی اصل از فروشگاه‌‌های معتبر خرید نمایید. پس نیاز است که برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین که دارای مجوزهای لازم هستند مراجعه کنید.

رنگ بسته‌بندی محصول

یکی دیگر از راه‌های تشخیص قطعات اصل از تقلبی، رنگ بسته‌ بندی محصول است. به طور کلی می‌توان گفت که رنگ بسته‌بندی محصولات تقلّبی تیره تر از محصولات اصلی می ‌باشد.

کیفیت بسته‌ بندی محصول

نکته ‌ی جالب توجه این است که بسته ‌بندی محصولات اورجینال از استحکام بیش‌ تری نسبت به محصولات تقلّبی برخوردار است. حتی گاهی ممکن است خود قطعات اصلی قابل تشخیص نباشد امّا از کیفیت بسته‌ بندی محصولات متوجه تقلبی بودن محصول شوید.

بررسی تعیین جزئیات قطعه توسط حرفه‌ای‌ها

نیاز است که در بعضی از مواقع برای خرید لوازم یدکی خودرو از افراد حرفه‌ ای کمک گرفت،چرا که این افراد می‌توانند با توجه به نوشته‌ بر روی قطعه و نوع جوشکاری به تقلّبی بودن محصول پی ببرند.

خرید از نمایندگی‌های رسمی

خرید مستقیم از نمایندگی‌های رسمی تولیدکنندگان خودرو اغلب اطمینان بیشتری از اصل بودن قطعات به شما می‌دهد.

درخواست مدارک و مستندات

هنگام خرید قطعه، از فروشنده بخواهید مدارکی نظیر گواهی‌نامه‌های استاندارد، تاییدیه‌های کیفیت و گارانتی معتبر ارائه دهد.

10 نکته خرید لوازم یدکی ماشین-گل تایر

نکات لوازم یدکی خودرو ؛ 10 نکته مهم

اگر شما قصد خرید قطعات یدکی خودرو را دارید باید نکات لوازم یدکی خودرو را رعایت کنید که این نکات شامل موارد زیر می‌ باشد:

۱- پیش از خرید مشورت کنید

دریافت راهنمایی‌های قبل از خرید و مشورت کردن از اهمیت بالایی برخوردار است. پس شما باید در رابطه با این موضوع از یک متخصص خبره و یا از یک مکانیک معتبر کمک بگیرید.

۲- نحوه‌ی خرید خود را انتخاب کنید

شما می‌توانید به صورت حضوری خرید لوازم یدکی خودرو را انجام دهید و یا به صورت اینترنتی. قبل از خرید حتماً نحوه‌ی خرید خود را تعیین کنید تا دچار مشکل نشوید. در این مورد از استعلام اصالت لوازم یدکی خودرو غافل نشوید.

۳- لوازم یدکی ایرانی می‌خواهید یا خارجی؟

اکثر لوازم یدکی هایی که در بازار موجود است در دو نمونه‌ی اصلی خارجی و داخلی طراحی شده‌اند. خوشبختانه هر دو نمونه در بازار وجود دارد و دارای کیفیت هستند و شما می توانید با توجه به بودجه و نیاز خود از دو نمونه ی موجود در بازار قطعات خودرو را خریداری کنید. فقط توجه داشته باشید که نمونه خریداری شده اورجینال باشد.

۴- گیربکس خودروی شما دستی است یا اتومات؟

نیاز است که قبل از خرید قطعات خودرو نوع گیربکس خودروی خود را در نظر بگیرید. چرا که لوازم یدکی که برای خودروهایی که به صورت دستی تحت کنترل هستند متفاوت می ‌باشد. در واقع شما باید قطعات یدکی مورد نیاز وسیله ‌ی نقلیه خود را با توجه به عملکرد آن انتخاب کنید.

۵- در مورد خودروی خود اطلاعات کافی به دست آورید.

از نظر بسیاری از کارشناسان، شناخت خودرویی که قصد خرید آن را دارید بسیار مهم است. شما می‌توانید بدین منظور از دفترچه راهنمای خودرو کمک بگیرید. به طور مثال سال ساخت و سری ساخت مدل خودرو دراین دفترچه ثبت شده است و به وسیله ‌ی این اطلاعات می‌توانید در زمانی کوتاه به قطعات مورد نظر دسترسی داشته باشید.

۶- ضمانت و گارانتی قطعات و لوازم یدکی خودرو

ضمانت بازگشت کالا از دیگر نکات مهم خرید لوازم یدکی خودرو است. چرا که این امر به شما این اطمینان را می‌دهد که کالای اورجینال و با کیفیت را خریداری کرده‌اید.

نکات لوازم یدکی ماشین- گل تایر

۷-پشتیبانی محصولات جانبی و لوازم یدکی خودرو

گاهی پیش می آید که پس از خرید خودرو نیاز داشته باشید که از یک فرد متخصص سوالاتی را درباره ی آن قطعه بپرسید. پشتیبانی محصولات جانبی لوازم یدکی خودرو این امکان را به شما می دهد تا جواب سوالات خود را دریافت کنید‌.

۸-فروشگاه لوازم یدکی تخصصی خودرو

اگر شما قصد دارید که لوازم یدکی اورجینال را خریداری کنید، سعی کنید که فروشگاهی را انتخاب کنید که به صورت تخصصی بر روی لوازم یدکی خودرو فعالیت می کند. چرا که این امر باعث بهبود ارائه خدمات و کیفیت محصولات می شود. این مورد از مهمترین نکات لوازم یدکی خودرو است.

۹-داشتن نماد الکترونیکی برای اطمینان هر چه بیشتر

برای اطمینان هر چه بیشتر نماد الکترونیکی جهت پرداخت امن و تحویل به موقع محصول است. پس به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید.

۱۰-خودروی خود را بشناسید

ساده ترین کاری که می توان برای خرید لوازم یدکی خودرو انجام داد این است که وسیله ی نقیله ی خود را بشناسید و قطعه ای که مناسب آن است را خریداری کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
Picture of تیم تولید محتوای گل تایر

تیم تولید محتوای گل تایر

گل تایر یک منبع محتوای ارزشمند برای رانندگان ، مالکان و علاقه مندان خودرو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات گل تایر