رینگ اسپرت چی بخریم؟

اصل مطلب این مقاله

رینگ‌های اسپرت، که از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم تولید می‌شوند، به دلیل سبک‌وزنی و ظاهر جذابشان محبوبیت زیادی در بین رانندگان دارند. این رینگ‌ها نه تنها به زیبایی خودرو می‌افزایند، بلکه در بهبود عملکرد ترمزها نیز مؤثرند. برای خرید رینگ اسپرت، مهم است به نکاتی نظیر سایز، وزن، تعداد پیچ‌ها، لبه‌ها، تناسب با خودرو، دوام و قابلیت تعمیر، فرمان‌پذیری، و قیمت توجه کنید. انتخاب سایز مناسب، استفاده از رینگ‌های سبک، تطابق تعداد پیچ‌ها با خودرو، و خرید از فروشگاه‌های معتبر از جمله توصیه‌های مهم در این زمینه هستند.

رینگ‌های اسپرت در انواع و مدل‌های مختلفی مانند استرامبولی، مدل 1310، مدل 10002، و مدل خرچنگی در سایزهای مختلف برای خودروهای متفاوتی موجودند. این رینگ‌ها علاوه بر زیبایی، مزایای فنی نظیر کاهش خطر ترمز، افزایش قدرت مانور و کنترل خودرو را نیز به همراه دارند. برخی از بهترین مدل‌های رینگ اسپرت از جمله مدل‌های مناسب برای پژو، سمند، نیسان، و پراید را می‌توان از فروشگاه‌های معتبر و مراکز فروش رینگ اسپرت در تهران مانند بازار بزرگ تهران و خیابان‌های مختلف آن تهیه کرد.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در ادامه خواهید خواند

ادامه مطلب و توضیحات جامع

رینگ اسپرت چی بخریم؟ این سوال یکی از مهمترین سوالاتی است که هر راننده ای از خود میپرسد. در این مقاله میخواهیم به معرفی بهترین رینگ های اسپرت بپردازیم پس تا اخر همراه ما باشید.

همانطور که میدانید یکی از رینگ‌های پرطرفدار خودرو، رینگ اسپرت است که از آلیاژ منیزیم و آلومینیوم تولید می ‌شود. این رینگ‌ها سبک وزن هستند و از زیبایی و جذابیت بسیاری برخوردار هستند. معمولا رینگ اسپرت‌ها محبوب جوانان هستند که برای زیباسازی خودروی خود از رینگ اسپرت استفاده می‌کنند.

 همچنین این نوع رینگ‌ها علاوه بر اینکه از ظاهری زیبا و جذاب برخوردار می باشند که در عین حال برای تخلیه‌ ی گرما و ترمز ها استفاده می‌ شود. از کاربرد های رینگ اسپرت می‌ توان به بهبود عملکرد سیستم ترمز که به دلیل افزایش سطح تماس چرخ با آسفالت و افزایش زیبایی و جذابیت خودرو استفاده می شود، اشاره نمود. برای بررسی بیش‌ تر رینگ اسپرت و خرید رینگ اسپرت در ادامه‌ ی مقاله همراه ما باشید.

رینگ اسپرت چی بخریم - گل تایر

رینگ اسپرت چی بخریم؟

بیشتر بخوانید: بهترین لاستیک ایرانی

نیاز است که برای خرید رینگ اسپرت تمامی جوانب و قابلیت‌های آن را مورد بررسی قرار دهید تا بدین وسیله شما بتوانید رینگی متناسب با لاستیک خودروی خود خریداری کنید. از مهم ‌ترین نکاتی که در هنگام خرید رینگ اسپرت باید به آن توجه نمایید شامل ده مورد است که به آن اشاره می کنیم:

10 نکته ‌ی مهم در خرید رینگ اسپرت / راهنمای خرید رینگ اسپرت

سایز رینگ اسپرت

یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید رینگ اسپرت باید به آن توجه کنید سایز رینگ اسپرت است که نیاز است در هنگام خرید به آن دقت کنید.  چرا که استفاده از رینگ‌هایی که نسبت به رینگ فابریک بزرگتر است، باعث اختلال در حرکت و عدم نمایش صحیح میزان سرعت خودرو خواهد شد. به همین دلیل توجه کنید که در هنگام خرید رینگ بهتر است که سایز آن دقیق و به اندازه‌ی سایز رینگ فابریک و یا یک سایز بزرگتر از حالت استاندارد آن باشد.

وزن رینگ اسپرت

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید رینگ خودرو، وزن رینگ است. توجه داشته باشید که استفاده از رینگ‌های سنگین موجب کاهش قدرت خودرو می ‌شود و باعث می ‌شود که انرژی آن از بین برود. پیشنهاد ما به شما این است که برای حرکت آسان ‌تر و راحت ‌تر از رینگ ‌های سبک استفاده نمایید.

تعداد پیچ های رینگ اسپرت

بهتر است بدانید که تعداد پیچ های رینگ اسپرت باید با تعداد پیچ های کاسه چرخ خودرو برابر باشد. به طور کلی تعداد پیچ های کاسه چرخ خودرو بین 4 الی 6 پیچ است که پیچ‌ ضهای رینگ اسپرت باید به همین تعداد باشد. به طور مثال پیچ‌ های کاسه چرخ و رینگ اسپرت هر دو باید 6 عدد باشد.

لبه های رینگ اسپرت

از دیگر نکات مهم لبه های رینگ است . نیاز است که رینگ اسپرت برای مقاوم بودن محکم و دارای لبه های محکم باشد تا بتواند به خوبی بر روی لاستیک نصب شود و همچنین در برابر ضربات احتمالی از مقاومت‌ بالایی برخوردار باشد. چرا که رینگ ‌های نازک بسیار آسیب پذیر هستند و در صورت بروز هرگونه مشکل، ایمنی خودرو را کاهش می ‌دهد.

تناسب رینگ اسپرت و اتومبیل

بهتر است بدانید که رینگ اسپرت باید با مدل و رنگ خودروی شما مطابقت داشته باشد تا بدین ‌وسیله بتواند در شکل ظاهری خودرو تغییرات چشمگیری به وجود آورد. به طور مثال، تناسب بیش‌تری رینگ‌های اسپرت بزرگ با ماشین‌های کشیده و شاسی بلند دارند. به همین دلیل اگر رینگی کوچک بر روی یک خودروی بزرگ قرار دهید، اشتباه بزرگی انجام داده‌اید و باعث می شوید که ظاهر خودرو نامناسب شود.

بهترین رینگ اسپرت - گل تایر

ظاهر رینگ اسپرت

همانطور که اشاره کردیم رینگ ‌های اسپرت از ظاهر زیبایی برخوردار هستند که بیش ‌تر در ترکیب رنگ‌ها و شکل و شمایل متفاوتی ساخته می‌ شوند. جالب است بدانید که رینگ‌ های اسپرت دارای طرفداران بی ‌شماری می‌ باشد و به همین دلیل بیش‌تر خریداران از این نوع رینگ را سفارش می‌دهند.

دوام رینگ اسپرت

تنها عیبی که رینگ اسپرت دارد و باید در هنگام خرید به آن توجه کنید این است که این نوع رینگ‌ها به اندازه ‌ی رینگ ‌های معمولی و از جنس فولاد دارای دوام بالایی نیستند. همچنین در هنگام رانندگی در جاده، زیبایی این نوع رینگ‌ها در خطر است چرا که به راحتی در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

تعمیرات رینگ اسپرت

در رابطه با خرید رینگ اسپرت، نکته‌ ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که تعمیر رینگ فولادی آسان ‌تر از تعمیر یک رینگ اسپرت است چرا که به راحتی با یک چکش زیبایی خود را از دست می ‌دهد.

فرمان پذیری رینگ اسپرت

رینگ اسپرت به دلیل سبک بودن آلیاژ آن از فرمان پذیری و کنترل بهتری برخوردار است. پس در نتیجه به کسانی که فرمان پذیری خودرو برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است این نکته را در نظر داشته باشند. در حقیقت زمانی که ضربه ‌ای از خیابان یا گاردریل به لاستیک وارد می ‌شود، رینگ و لاستیک سبک تر شتاب بیشتری به طرف بالا و پایین خواهد داشت.

 قیمت رینگ اسپرت

یکی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید رینگ اسپرت که نیاز است به آن اهمیت ویژه ای بدهید قیمت رینگ اسپرت است. چرا که از آنجایی که مواد مختلف برای ساخت رینگ اسپرت به کار رفته است قیمت آن نیز بسیار مهم می شود. همچنین قیمت مواد اولیه بر قیمت محصول نهایی تاثیر می گذارد. برای وسیله نقلیه سنگین  رینگ فولادی پیشنهاد می شود. اما برای وسایل نقیله شخصی یا خودروهای لوکس رینگ آلیاژی پیشنهاد می شود.

بهترین رینگ اسپرت - گل تایر

راهنمای خرید رینگ اسپرت

بیشتر بخوانید: راه های طلایی برای مراقبت از لاستیک ماشین در فصل سرما

همانگونه که اشاره نمودیم، رینگ‌های اسپرت علاوه بر اینکه زیبا هستند، دارای مزایای فنی نیز برای خودرو می ‌باشند. امّا با توجه به اینکه بیش ‌تر خریداران رینگ ‌های اسپرت، جوانان هستند بیش ‌تر به دنبال زیبایی رینگ ‌های اسپرت هستند  و متأسفانه اطلاعات چندانی از مزایای آن ندارند. چرا که با استفاده از رینگ ‌های اسپرت، موجب بهبود عملکرد مکانیکی خودرو می‌ شوند و حرکت آن را بسیار راحت ‌تر و سبک تر می‌کند. از مزایای استفاده از رینگ اسپرت می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش خطر ترمز
  • افزایش قدرت مانور
  • ترمز گیری بهتر
  • خنک شدن لنت های ترمز
  • افزایش قدرت شتاب گیری خودرو
  • افزایش کنترل و فرمان پذیری خودرو

از دیگر موضوعات مهم که باید قبل از انتخاب و خرید انواع رینگ اسپرت به آن توجه نمود، رنگ، پهنا و سایز می‌باشد.

معرفی بهترین رینگ اسپرت برای ماشین

از بهترین رینگ‌ اسپرت موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- رینگ اسپرت مدل استرامبولی سایز 15 اینچ

این نوع رینگ مناسب خودروهای پژو206 ، پژو207، پژو405، پژو پارس، دانگ ‌فنگ Hc cross، سهند، دنا، رانا است.

رینگ اسپرت استرامبولی - گل تایر

2- رینگ اسپرت  مدل 1310 سایز 14 اینچ

این نوع رینگ مناسب خودروی ساینا است.

رینگ اسپرت مدل 1310 - گل تایر

3- رینگ اسپرت  مدل 1002 سایز 14 اینچ

این نوع رینگ مناسب خودروی پژو405 است.

رینگ اسپرت  مدل 10002 10- گل تایر

4- رینگ اسپرت مدل 158 سایز 5/17 اینچ

این نوع رینگ مناسب خودروی نیسان است.

رینگ اسپرت مدل 158 سایز 5/17 اینچ- گل تایر

5- رینگ اسپرت  مدل 5237 سایز 13 اینچ

این نوع رینگ مناسب خودروی پراید است.

رینگ اسپرت  مدل 5237- گل تایر

6- رینگ اسپرت  سایز 15 اینچ

این نوع رینگ مناسب خودروی سمند است.

رینگ اسپرت سایز 15 اینچ- گل تایر

7- رینگ اسپرت  مدل صلیبی سایز ۱۶ اینچ

سایز این رینگ ۱۵ اینچ است. مناسب برای خودروهای پژو ۲۰۶، پژو۲۰۷، پژو ۴۰۵، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، سمند سورن است. جنس کالا از آلومینیوم می باشد و ساخت کشور ایران است.

رینگ اسپرت  مدل صلیبی- گل تایر

8- رینگ اسپرت مدل خرچنگی سایر ۱۵ اینچ

سایز این رینگ ۱۵ اینچ است. مناسب برای خودرو های پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند، سمند سورن است. جنس این کالا از آلومینیوم است و ساخت کشور ایران می باشد.

رینگ اسپرت مدل خرچنگی- گل تایر

9- رینگ اسپرت مدل آلومینیومی سایز ۱۴ اینچ

سایز این رینگ ۱۴ اینچ است و مناسب برای خودروهای پژو می باشد.

رینگ اسپرت مدل آلومینیومی سایز ۱۴ اینچ- گل تایر

10- رینگ اسپرت مدل آلومینیومی سایز ۱۶ اینچ

سایز این رینگ ۱۶ اینچ است. مناسب برای خودروهای پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند است و جنس کالا از آلومینیوم می باشد.

رینگ اسپرت مدل آلومینیومی سایز ۱۶ اینچ-گل تایر

11- رینگ اسپرت مدل صلیبی ۱۵ اینچ

سایز این رینگ ۱۵ اینچ است . مناسب برای خودروهای پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند سورن است و جنس این رینگ از آلومینیوم می باشد.

رینگ اسپرت مدل صلیبی ۱۵ اینچ - گل تایر

رینگ اسپرت ارزان از کجا بخریم؟

بیشتر بخوانید: نکات لوازم یدکی خودرو + ۱۰ نکته مهم

همانطور که گفتیم از مهم‌ ترین قطعات یدکی رینگ اسپرت است که استفاده از آن می ‌تواند نقش بسیار مهمی در عملکرد بهتر خودرو ایفا کند. در واقع می ‌توان چنین گفت که رینگ‌ های اسپرت نقش زیباسازی نمای خودروی شما را دارد. به همین دلیل شما می ‌توانید با توجه به نوع خودرو و سلیقه‌ ی خود بهترین مدل رینگ را به صورت اینترنتی از سایت ‌های معتبر خریداری نمایید. برای خرید رینگ اسپرت ارزان بهتر است قبل از خرید تحقیق کامل انجام داده و قیمت محصولات رینگ های فروشگاه های مختلف را با هم مقایسه کنید تا ارزان ترین و بهترین رینگ را تهیه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
Picture of تیم تولید محتوای گل تایر

تیم تولید محتوای گل تایر

گل تایر یک منبع محتوای ارزشمند برای رانندگان ، مالکان و علاقه مندان خودرو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات گل تایر