بهترین لاستیک چهار فصل - گل تایر

بهترین لاستیک چهار فصل + 0 تا 100 کاربرد و عملکرد

اصل مطلب این مقاله

هنگام خرید لاستیک خودرو، نوع لاستیک بسیار مهم است زیرا تاثیر زیادی بر عملکرد خودرو دارد. لاستیک‌های چهار فصل برای استفاده در هر فصلی مناسب هستند و در دمای بالای 7 درجه سانتی‌گراد طراحی شده‌اند. این لاستیک‌ها به دلیل ساختار و عملکرد خوب خود، به‌صرفه‌ترین انتخاب در میان انواع لاستیک‌ها محسوب می‌شوند. آن‌ها دارای بلوک‌های آج خاصی هستند که در شرایط برفی و بارانی عملکرد خوبی دارند، اما در برف سنگین و یخ‌زدگی ممکن است کارایی کمتری داشته باشند. بنابراین در شرایط آب و هوایی ملایم و جاده‌های خشک و مرطوب بهترین عملکرد را دارند.

انواع مختلفی از لاستیک‌های چهار فصل وجود دارند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند. لاستیک‌های هانکوک، بریجستون، فالکن، گودیر، میشیلین، بارز و یوکوهاما از بهترین نمونه‌ها هستند که برای تمامی فصول سال مناسبند. در مقابل، لاستیک‌های تابستانه و زمستانه فقط در فصول خاص عملکرد خوبی دارند و در فصل‌های مخالف ممکن است فرسوده شوند. اگر تعویض لاستیک در هر فصل برای شما هزینه‌بر نیست، می‌توانید از لاستیک‌های فصلی استفاده کنید. در غیر این صورت، لاستیک‌های چهار فصل بهترین گزینه هستند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در ادامه خواهید خواند

ادامه مطلب و توضیحات جامع

حتما می دانید در هنگام خرید لاستیک خودرو، اولین نکته ای که بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسد نوع لاستیکی است که می خواهید انتخاب و خریداری کنید. چرا که هر خودرویی بدون لاستیک مناسب، هرگز نمی تواند عملکرد مناسبی برای شما داشته باشد. خبر خوب این است که در بازار انواع لاستیک برای استفاده در هر فصلی وجود دارد و بعضی از لاستیک ها نیز از نوع چهار فصل می باشند.

بیشتر بخوانید: بهترین لاستیک ایرانی

 حال شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که در هنگام خرید لاستیک از خودتان بپرسید چه نوع لاستیکی برای خودرو مناسب است؟ آیا اگر این لاستیک چهار فصل است می توان از آن در فصل زمستان استفاده نمود؟ یا اگر لاستیک زمستانی است فقط در فصل زمستان قابل استفاده است؟ برای آنکه بتوانید تصمیم درستی برای خرید بهترین لاستیک چهار فصل بگیرید در ادامه این مقاله با ما همراه شوید.

لاستیک چهار فصل - گل تایر

لاستیک چهار فصل چیست؟

برای آشنایی با انواع لاستیک چهار فصل ابتدا لازم است که بدانید اصلا لاستیک چهار فصل چیست؟ لاستیک چهار فصل در دمای بالای ۷ درجه ی سانتی گراد طراحی شده است . این ویژگی سبب شده است که بهترین عملکرد را در ۴ فصل سال یعنی بهار، تابستان، پاییز و یا حتی زمستان که سردترین فصل سال است را داشته باشد. از سویی دیگر لاستیک های چهار فصل از بهترین مدل های موجود در بازار هستند که از لحاظ ساختار و عملکرد بین دیگر مدل ها قرار می گیرد. به همین جهت نسبت به دیگر لاستیک ها خرید آن به صرفه تر است .

همچنین لاستیک های چهار فصل دارای بلوک های آج در اندازه ها و شکل هایی هستند که می توانند عملکرد و چنگ زنی خوبی در شرایط برفی داشته باشند. البته توجه کنید لاستیک های چهار فصل  زمانی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند که برف سبک و یا باران باریده باشد. این لاستیک ها معمولا در کانال های باریک در سطح آج هستند که به افزایش چسبندگی در جاده های خیس یا برفی سبک کمک می کنند.

از دیگر نکات مهم در رابطه با لاستیک چهار فصل این است که این نوع لاستیک برای برف و باران سبک مناسب است، اما در برف های سنگین و یخ زدگی ممکن است دچار سر خوردن شود. پس در نتیجه این لاستیک ها در شرایط آب و هوایی و جاده ای و بارانی و خشک عملکرد مناسب تری از خود نشان می دهند، اما بهتر است در هنگام بارش های سنگین برف از لاستیک های زمستانه استفاده کنید.

کارکرد لاستیک های چهار فصل به این صورت است ، زمانی که دمای آن بالاتر از ۷ درجه ی سانتیگراد باشند آب را استخراج می کنند و این امر باعث کشش می شود. حال اگر زمانی فرا برسد که دما به زیر ۷ درجه ی سانتیگراد برسد در این هنگام لاستیک خودرو سفت می شود و باعث می شود که یخ و برف را تخلیه نکند و در نتیجه خطر سر خوردن را افزایش نمی دهد.

لاستیک 4 فصل - گل تایر

تفاوت لاستیک ها در فصل های مختلف سال چیست؟

در فصل های مختلف سال ، لاستیک ها دارای تنوع زیادی هستند که هر کدام در اندازه ، کاربرد و مدل های مختلف یافت می شوند. این لاستیک ها در فصل های سرد باعث انقباض لاستیک ها می شوند. در حالی که در فصل های گرم باعث انبساط آن ها می گردد. این موضوع بیشتر در اثر دما بر روی هوا باز می گردد و در واقع کاهش یا افزایش فشار هوای درون لاستیک ها بر روی عملکرد لاستیک خودرو تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

انواع لاستیک چهار فصل؛ بهترین لاستیک چهار فصل

بیشتر بخوانید: انواع لاستیک های خودرو موجود در بازار

همانطور که اشاره کردیم لاستیک ها دارای انواع مختلفی هستند. اگر شما هم سری به بازار برای خرید بهترین لاستیک خودرو زده باشید، انواع لاستیک های خارجی و ایرانی را در بازار مشاهده می کنید. خوشبختانه مدل های متنوعی از لاستیک چهارفصل وجود دارد که در این مقاله قصد داریم بهترین نوع لاستیک خودرو را به شما معرفی کنیم.  

لاستیک هانکوک با طرح گل

طرح این لاستیک پرطرفدار به شکل گل است و همچنین لاستیکی است میان رده که در تمام فصول سال کاربرد دارد. از نکات جالب توجه لاستیک هانکوک می توان به طرح الگوی آج گونه آن اشاره نمود که چسبندگی خیس را بهبود بخشیده و به همین جهت بر عمر لاستیک تاثیر به سزایی می گذارد.

لاستیک هانکوک با طرح گل - گل تایر

لاستیک بریجستون با طرح گل

اگر به دنبال بهترین لاستیک چهار فصل هستید نام لاستیک بریجستون را هرگز فراموش نکنید. یک لاستیک درجه یک که سطوح چسبندگی فوق العاده ای را در تمام فصول سال برای خودروی شما فراهم می کند.

لاستیک بریجستون با طرح گل - گل تایر

لاستیک فالکن

این لاستیک از برند معروف شرکت ژاپنی، یعنی فالکن است با الگوی آج نا متقارن. لاستیک فالکن در جاده ها عملکرد فوق العاده بالایی دارد و بیشتر برای‌ رانندگان سدان های اسپرت ممتاز، خودروهای عضلانی و حتی برخی از کراس اوورهای اسپرت طراحی شده است. اگر شما قصد ندارید پول زیادی را برای خریدن لاستیک خودروی خود هزینه کنید و همچنین می خواهید لاستیک خریداری شده از امنیت بالایی برخوردار باشد بدون شک لاستیک فالکن بهترین گزینه انتخابی پیش روی شماست.

لاستیک فالکن - گل تایر

لاستیک گودیر

لاستیک گودیر به گونه ای طراحی شده است که در جاده های خشک ، خیس و برفی دارای کشش عالی می باشد . لبه ها گزنده و ترکیب آج ها با دوام بسیار بالاست که کشش و هندلینگ را افزایش می دهد. همچنین این لاستیک دارای چندین خط لوله برای جلوگیری از سایش ناهموار جاده است.  

لاستیک گودیر - گل تایر

لاستیک بزرگراه میشلین

این لاستیک برای کامیون ها، SUV و کراس اوورهای بزرگ تر ساخته شده است که با تکنولوژی پیشرفته طراحی گردیده است. در هنگام رانندگی به وسیله ی این لاستیک رانندگی آرام و ایمن خواهید داشت. بد نیست بدانید که لاستیک میشلین با طراحی حیرت انگیز، عملکردی عالی و مصرف سوخت به صرفه توانسته در دل بسیاری از مشتریان جای باز کند.

لاستیک بزرگراه میشلین - گل تایر

لاستیک بارز

نام لاستیک بارز را حتما بارها شنیده اید. این شرکت جزو برترین تولید کننده های لاستیک در ایران است. شرکت بارز دارای انواع محصولات برای خودرو های سواری ، تجاری، اتوبوس، باری ، راه سازی و کشاورزی می باشد.

لاستیک بارز - 'گل تایر

لاستیک یوکوهاما

لاستیک یوکوهاما لاستیکی همه کاره است. همانطور که از نام این لاستیک مشخص است برای تمام فصول طراحی گردیده است، دارای ایمنی فوق العاده ای است و از پرکاربرد ترین انواع مختلف لاستیک چهار فصل است. از ویژگی های بارز این لاستیک می توان به شیا های آن در داخل آج اشاره نمود که آب را برای کشش بهینه، مرطوب و زمستانی تخلیه می کند.

لاستیک یوکوهاما - گل تایر

بهترین لاستیک فصل تابستان- لاستیک تابستانه

زمانی که فصل تابستان فرا می رسد همانگونه که به دنبال لباس های تابستانی برای خود هستید، نیاز است که به فکر عوض کردن تجهیزات خودروی خود نیز باشید. چرا که  برای داشتن رانندگی ایمن و آسوده  که در جاده ها و خیابان ها وجود دارد ، می بایست از بهترین نوع لاستیک فصل تابستان استفاده نمایید. این لاستیک ها نرم هستند و گزینه ای عالی برای حرکت بر روی سطح خشک آسفالت می باشند. از نکات جالب توجه این لاستیک ها این است که اگر بر روی یخ و برف قرار بگیرند عملکرد خود را از دست می دهند.

لاستیک تابستانه - گل تایر

بهترین لاستیک فصل زمستان- لاستیک زمستانه

بیشتر بخوانید: راه های طلایی برای مراقبت از لاستیک ماشین در فصل سرما

با فرا رسیدن فصل زمستان و یخ زدن معابر بسیاری از رانندگان به فکر تعویض لاستیک های خود می افتند‌. چرا که اگر لاستیک خودروی شما نامناسب باشد ممکن است مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد نماید. از این رو نیاز است که از بهترین نوع لاستیک در این فصل استفاده نمایید. از مشخصات بارز این لاستیک این است که دارای مقاومت بالایی است با آج بلند و خشن‌ . چرا که این آج ها باعث می شوند انواع یخ و برف را در هم بشکند.

لاستیک زمستانه - گل تایر

مزایا و معایب لاستیک چهار فصل

از مزایای لاستیک چهار فصل می توان به این نکته ی مهم اشاره نمود که عمر بیشتری را به خریداران خود هدیه می دهد. همچنین بهترین گزینه برای رانندگی در هر شرایط آب و هوایی می باشد و شما می توانید شاهد بهترین عملکرد در دمای بالای ۷ درجه ی سانتیگراد باشید . چرا که این عامل باعث افزایش خط ترمز و همچنین کاهش چسبندگی لاستیک به جاده می گردد و دیگر شما نگران لغزندگی جاده ها نیستید.

مزایا و معایب لاستیک فصلی

از معایب لاستیک فصلی باید به این موضوع مهم اشاره نماییم که مخصوص همان فصل ساخته شده است و در فصل مخالف خود احتمال فرسوده و خشک شدن را دارد . به عنوان مثال اگر لاستیک زمستانی بخرید در تابستان احتمال فرسوده شدن لاستیک وجود دارد. در نتیجه برای شما هزینه ی زیادی را ایجاد می کند، چرا که در هر فصل باید لاستیک مخصوص همان فصل را بخرید.

کدام را بخریم؟ حتما با تمام این تعاریف از خود می پرسید که کدام لاستیک مناسب خریدن است و کدام را انتخاب نماییم؟ ما به شما پیشنهاد می دهیم که اگر هزینه ی تعویض لاستیک برای هر فصل را دارید، می توانید از لاستیک فصلی استفاده نمایید. همچنین حتما آب و هوای شهر محل سکونت خود را در هنگام خریدن لاستیک در نظر داشته باشید. اگر تمام این شرایط برای شما مهیا می باشد که می توانید لاستیک فصلی بخرید در غیر اینصورت بهترین گزینه پیش روی شما لاستیک چهار فصل می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
Picture of تیم تولید محتوای گل تایر

تیم تولید محتوای گل تایر

گل تایر یک منبع محتوای ارزشمند برای رانندگان ، مالکان و علاقه مندان خودرو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات گل تایر