لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی - گل تایر

لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

اصل مطلب این مقاله

خرید لاستیک با کیفیت از مهم ترین مواردی است، که به طور مستقیم در رانندگی و سلامت خودروی شما تاثیر به سزایی دارد. لاستیک های ایرانی و خارجی هرکدام انواع مختلفی دارند. انواع لاستیک‌های ایرانی موجود در بازار شامل برندهای مختلفی همچون کویر تایر، یزد تایر، دنا، گلدستون و ایران تایر هستند و انواع لاستیک‌های خارجی موجود در بازار از برندهایی مانند هانکوک، یوکوهاما، بریجستون، بی اف گودریچ و دانلوب تشکیل شده‌اند.

مزایای لاستیک ایرانی شامل مقاومت در برابر سایش و خوردگی، قابلیت بازیافت، قیمت مناسب و پشتیبانی پس از فروش می‌باشد. اما معایب آن شامل کیفیت پایین، نشت هوا، نامناسب برای شرایط آب و هوایی خاص و ناهمسانی در جفت لاستیک است. مزایای لاستیک خارجی شامل کیفیت بالا، طول عمر بیشتر، عملکرد بهتر در شرایط سخت جاده‌ای و صرفه‌جویی اقتصادی در طولانی مدت است. با این حال،  از معایب آنها میتوان به کیفیت پایین برخی از برندهای چینی و قیمت های بالای لاستیک خارجی اشاره کرد. با توجه به این مقایسه، اگرچه لاستیک‌های خارجی هزینه بیشتری دارند، اما به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی‌تر، به عنوان گزینه‌ای مناسب برای استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی توصیه می‌شوند.

این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

در ادامه خواهید خواند

ادامه مطلب و توضیحات جامع

لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی ؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد. اصولا انتخاب لاستیک با کیفیت از مهم ترین مواردی است، که به طور مستقیم در رانندگی و سلامت خودروی شما تاثیر به سزایی دارد. زیرا شما با خرید لاستیک بی کیفیت مشکلات زیادی را برای خودروی خود فراهم می کنید که افزایش سوخت ، اکسل خودرو و آسیب به بلبرینگ ها تنها گوشه ای از این قبیل مشکلات هستند.

به همین جهت برای کسانی که قصد خرید لاستیک دارند، بحث داغ کیفیت لاستیک و از همه مهم تر ایمنی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا نظرات و نکات متفاوتی برای خرید لاستیک ایرانی و خارجی در بازار مطرح است که ما در این مقاله قصد داریم به این موارد بپردازیم پس با ما همراه شوید.

لاستیک ایرانی یا خارجی - گل تایر

انواع لاستیک ایرانی

بیشتر بخوانید: بهترین لاستیک ایرانی

اولین نکته ای که نیاز است برای آشنایی با انواع لاستیک ایرانی بدانید این است که به کیفیت و قیمت آن توجه کنیم. با توجه به قیمت بسیار زیاد لاستیک‌های خارجی و شرایط تحریم، بسیاری سعی می کنند که از لاستیک های ایرانی برای خودروی خود استفاده کنند. به همین جهت برای خرید یک لاستیک ایرانی با کیفیت باید دقت زیادی به خرج داد. در ادامه به معرفی انواع لاستیک های ایرانی می پردازیم.

لاستیک کویر تایر

از زمان ورود این لاستیک به عرصه ی تولید شاهد تحولات چشم گیری در زمینه ی تولید انواع لاستیک های ایرانی به کشور بوده ایم. به طور مثال لاستیک کویر تایر در تولید لاستیک های رادیال سیمی پیشرفت زیادی داشته و توانسته است جوابگوی بسیاری از نیاز های مصرف کنندگان و مشتریان باشد. به همین جهت ما این برند موفق را در لیست بهترین تولید کنندگان لاستیک های ایرانی قرار می دهیم.

کویرتایر - گل تایر

لاستیک یزد تایر

حتما از خودتان می پرسید دلیل قرار گرفتن نام لاستیک یزد تایر در این لیست چیست؟ در پاسخ باید بگوییم به علت استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، لاستیک یزد تایر توانسته است به پیشرفت عظیمی در زمینه ی تولید لاستیک دست یابد. همچنین این برند اولین تولید کننده لاستیک های سری ۷ است که تحمل حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

لاستیک یزد تایر - گل تایر

لاستیک دنا

لاستیک دنا از شناخته شده ترین تولید کننده های لاستیک در ایران است که در گروه کارخانجات با سابقه در کشور قرار می گیرد. از جمله فعالیت های این برند می توان به تولید انواع لاستیک برای ماشین های نیمه سنگین و سنگین اشاره کرد.

لاستیک دنا - گل تایر

لاستیک گلدستون

از زمان فعالیت لاستیک گلدستون در کشور زمان زیادی نمی گذرد. اما همواره در فهرست بهترین کارخانجات تولید کننده ی لاستیک در کشور قرار گرفته است. چرا که به وسیله ی تولید انواع لاستیک های ایرانی همچون کشاورزی و صنعتی توانسته است توانایی خود را در زمینه ی تولید لاستیک های با کیفیت به رخ بکشد.

لاستیک گلدستون - گل تایر

لاستیک ایران تایر

کسانی که اهل خرید انواع لاستیک ایرانی هستند حتما با لاستیک ایران تایر آشنایی دارند. یکی از قدیمی ترین برند های تولید لاستیک ایرانی است که انواع لاستیک سواری، وانتی، اتوبوسی و … را تولید می کند. جالب است بدانید که بیش از ۵۶ سال سابقه ی فعالیت دارد و به علت کیفیت بالای تولید، این لاستیک همواره توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

لاستیک ایران تایر - گل تایر

انواع لاستیک خارجی

بیشتر بخوانید: انواع لاستیک های خودرو موجود در بازار

با وجود آنکه در بازار انواع لاستیک های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارد، اما بعضی از افراد  ترجیح می دهند که از لاستیک های خارجی برای خودروی خود استفاده کنند. این لاستیک ها دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند . حال به بررسی انواع مختلف لاستیک های خارجی می پردازیم.

لاستیک هانکوک

نام لاستیک هانکوک را تقریباً همه شنیده اید. این لاستیک قبل از تحریم ها همواره با تعداد بالایی وارد ایران می شد. به گونه ای که با نرخ مصوب دولتی نیز در بازار عرضه می شد و دارای طرفداران زیادی در کشور بود. اما متأسفانه بعد از تحریم ها واردات این برند تجاری با کاهش بسیار زیادی  رو به رو شده است. جالب است بدانید که نام لاستیک هانکوک جزو ۱۸۰ برند موفق در کشور بوده است . چرا که از تنوع بالایی برخوردار است و شما می توانید با خرید این لاستیک شاهد طول عمر بالای آن باشید.

لاستیک هانکوک - گل تایر

لاستیک یوکوهوما

لاستیک یوکوهاما یک برند موفق ژاپنی در زمینه ی تولید لاستیک است که در سال ۱۹۱۷ شروع به فعالیت کرد. اما اوج پیشرفت این برند را مربوط به ۱۹۶۹ می دانند.  برند یوکوهوما توانسته است در سال گذشته اولین کارخانه ی خود را در ایالت متحده آمریکا راه اندازی کند و به همین علت بخش زیادی از بازار این کشور را از آن خود کند. همچنین از دیگر افتخارات یوکوهوما می توان به اسپانسری باشگاه چلسی انگلیس اشاره کرد. لاستیک یوکوهوما دارای چسبندگی زیاد و از آج های  باکیفیت برخوردار است.

لاستیک یوکوهوما - گل تایر

لاستیک بریجستون

از دیگر برند های موفق تولید کننده ی لاستیک ژاپنی برند بریجستون است که در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد‌. برند بریجستون جزو ۱۰ تولید کننده ی برتر دنیاست که دارای ۱۴۱ مرکز تولید در ۲۴ کشور دنیا می باشد. از مزایای خرید این محصول می توان به گارانتی و تنوع محصولی بالا ،ضمانت طول عمر و طول تاج مناسب آن اشاره نمود . همچنین دارای کیفیت بالای لاستیک های زمستانی می باشد. خبر خوب این است که این برند در بازار کشور به وفور یافت می شود و همواره مشتریان از رضایت بالای خرید این محصول برخوردار هستند.

لاستیک بریجستون - گل تایر

لاستیک بی اف گودریچ

از لاستیک بی اف گودریچ بیشتر در لاستیک های ماشین های مسابقه ای و افرود استفاده می شود. در سال ۱۹۹۰ این کارخانه توسط کمپانی میشن خریداری شد . در رابطه با این برند بهتر است بدانید که جزو برند های لاستیک ۴ فصل می باشد و دارای عمر مناسب با گارانتی بالا می باشد.

لاستیک بی اف گودریچ - گل تایر

لاستیک دانلوب

کارخانه ی این برند در سال ۱۸۸۹ در انگلیس تأسیس شد. دانلوب دارای فناوری های پیشرفته در تولید لاستیک های خودرو می باشد. از مزایای خرید این برند می توان به طول عمر بالا و صدای کم در حین حرکت اشاره نمود. اما متأسفانه عمق آج این لاستیک کم است و به همین جهت در سرعت بالا کنترل مناسبی ندارد.

لاستیک دانلوپ - گل تایر

 مهم ترین مزایا و معایب لاستیک ایرانی

بیشتر بخوانید: نرم‌ترین لاستیک ایرانی را چگونه انتخاب کنیم؟

لاستیک های ایرانی به دلیل سازگار بودن با نیاز مصرف کنندگان خود در داخل کشور و با داشتن ویژگی های خاص توانسته اند، رضایت بسیاری از مشتریان خود را بدست آورند .

مزایای لاستیک ایرانی

از مهم ترین مزایای لاستیک ایرانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاومت در برابر سایش و خوردگی
  • قابلیت بازیافت
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش

مهم ترین معایب لاستیک ایرانی

  • کیفیت پایین
  • نشت هوا
  • نامناسب برای بعضی از شرایط آب و هوایی
  • ناهمسانی در جفت لاستیک
  • عدم مطابقت با استاندارد های جهانی
لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی - گل تایر

مهم ترین مزایا و معایب لاستیک خارجی

 اگر شما تصمیم به خرید از برند های معروف لاستیک خارجی را گرفته اید، نیاز است که ابتدا  با مزایا و معایب این نوع لاستیک آشنا شوید تا در هنگام خرید راحت تر بتوانید خرید خود را انجام دهید.

مزایای لاستیک خارجی

از مهم ترین مزایای لاستیک خارجی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کیفیت بالا
  • طول عمر بیشتر
  • عملکرد بهتر در شرایط سخت جاده ای
  • صرفه اقتصادی در طولانی مدت
  • تولیدات تخصصی

همچنین از معایب لاستیک های خارجی می توان به کیفیت پایین لاستیک های چینی اشاره نمود. اما این لاستیک ها از قیمت نسبتا خوبی نسبت به دیگر برند های خارجی برخوردار هستند و در داخل کشور نمونه های زیادی از این محصول وجود دارد.

تفاوت لاستیک ایرانی با خارجی - گل تایر

مهم ترین تفاوت لاستیک ایرانی و خارجی چیست؟

لاستیک ایرانی و خارجی تفاوت بسیار زیادی از لحاظ کیفیت و قیمت با هم دارند. چرا که لاستیک های خارجی با فناوری های روز دنیا تولید می شوند و به همین جهت از کیفیت بالایی نسبت به تولیدات داخل برخوردارند.

 ولی از مهم ترین تفاوت های لاستیک ایرانی و خارجی ، عملکرد هندلینگ و چسبندگی آن در شرایط مختلف آب و هوایی است که به همین جهت لاستیک های خارجی عملکرد نسبتا بهتری نسبت به لاستیک های ایرانی دارند. به همین دلیل این مورد از مهم ترین دلایل تفاوت لاستیک های ایرانی و خارجی نسبت به هم می باشد.

لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

بیشتر بخوانید: بهترین لاستیک چهار فصل + 0 تا 100 کاربرد و عملکرد

در نهایت بیایید به سوال اولیه این مقاله بپردازیم. بلاخره لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟ به طور کلی لاستیک های خارجی دارای طراحی پیشرفته ای می باشند و همچنین این نوع لاستیک ها از هندلینگ مناسب و از چسبندگی خوبی برخوردار هستند. اما طبق نظر کارشناسان تاریخ انقضای لاستیک های ایرانی و خارجی فرق چندانی با هم ندارند و تاریخ انقضای هر دو نوع لاستیک سه سال بعد از مصرف اعلام شده است. اگر شما قصد دارید از لاستیکی استفاده کنید که دارای کیفیت مناسبی می باشد و از طول عمر بالایی نیز برخوردار است، پیشنهاد ما به شما خرید لاستیک خارجی است.

 دلیل این پیشنهاد ما این است که تولید کننده های خارجی هر نوع از لاستیک خود را در هر شرایط آب و هوایی تست می کنند تا مطمئن شوند لاستیک طراحی شده از مقاومت زیادی در جاده ها برخوردار است. به همین جهت گزینه مناسبی برای استفاده در هر نوع شرایط آب و هوایی می باشند. پس در نتیجه اگر لاستیک های خارجی از قیمت بالایی برخوردار هستند اما دارای کیفیت مناسبی نیز می باشند که هزینه های جلو بندی خودرو را کاهش می دهد. همچنین فراموش نکنید که در هنگام خرید لاستیک های ایرانی از برند هایی استفاده کنید که با کیفیت مناسبی تولید می شوند و می توانند نیاز های مصرف کنندگان را برآورده کنند .  

لاستیک ایرانی یا خارجی - گل تایر
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
Picture of تیم تولید محتوای گل تایر

تیم تولید محتوای گل تایر

گل تایر یک منبع محتوای ارزشمند برای رانندگان ، مالکان و علاقه مندان خودرو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات گل تایر